SOSIAALINEN MEDIA

Olen käyttänyt sosiaalista mediaa viestinnän ja markkinoinnin välineenä useissa työtehtävissäni. Sosiaalisen median alustoista minulle ovat erityisen tuttuja Instagram, Twitter, YouTube, TikTok sekä Facebook.

Toimiessani vuonna 2018 Oulun musiikkivideofestivaalien festivaaliassistenttina sosiaalisen median päivittäminen oli yksi päätehtävistäni. Erityinen onnistuminen oli yhdessä työparini kanssa Instagramiin tehty katsaus festivaalin 25-vuotiaaseen historiaan. Vuonna 2019 vastuullani oli tuottamani ja juontamani Oulun Juhlaviikkojen podcastin markkinointi festivaalin Instagramissa.

Työskennellessäni sisällönkehittäjänä Diakonia-ammattikorkeakoulun Nuorten digitaaliset tukipolut – 3X10D -hankkeessa vuonna 2021, olin mukana myös Zekki-digipalvelun sosiaalisen median kanavien käynnistämisessä. Työskentelyn aikana opin myös maksetusta mainonnasta Instagramissa ja Facebookissa.

Vuonna 2020 toteutin Instagramissa kaupallisen yhteistyön Kaleva Median kanssa. Kampanja keskittyi kotiseuturakkauteen.